E-kereskedelem


Az internetes kereskedelem a szigorodó törvényi szabályozások ellenére szerencsére egyre szélesebb körben örvend népszerűségnek. Egy ilyen áruház csalogatja a vevőt, hiszen otthona kényelméből tud vásárolni, ugyanakkor kedvező alkalmat kínál az eladóknak, mert még egy értékesítési csatornával bővítheti eladási rendszereit.

Webáruház készletek kezelése

A webáruház sokak számára egyenlő a “könnyen” megszerzett pénzzel hiszen a termékek forgási sebessége nagy és nem kell törődni a készlettartással. Ez azonban nem igaz. Az, hogy mely termékekből és milyen készletet tartunk egy webáruház számára különösen fontos felgyorsult világunkban, hiszen trendek változnak napról-napra, minden vásárló a legújabb termékeket szeretné és azonnal. A webáruházak esetén az eladó ritkán engedheti meg magának, hogy ne tartson saját készletet és ne menedzselje azt.

 

Törvényi és jogi megfelelés

A webáruházakra mostanra sokkal több és erősebb szabályozás vonatkozik, mint valaha. A folyamatosan és rendszeresen változó törvényi környezetben sem igaz, hogy a szabályok nem ismerése mentesítene azok betartása alól. Inkább ellenőrizze, ellenőriztesse szakemberrel szerződési feltételeit, céges adatait, hiszen a hatóságok ritkán világítanak rá ezen hiányosságokra “ingyen”.

Vendor-managed inventory használata

Az eladó által menedzselt készletek metodikáját követhetjük webáruházunk esetén is. Ekkor azonban fontos, hogy mind az információ, mind a fizikai áramlások (áru és pénz) szabályozva legyenek a felek között.

 

B2B webáruházak

Nagykereskedés-kiskereskedés (business to business, B2B) viszonylatban a webáruházak funkciója kissé eltolódik a marketing irányából az egyszerűség és a könnyű kezelhetőség irányába. Nagy általánosságban elmondható, hogy az ilyen webáruházban inkább a partnerek csoportosításán, kezelésén a termékek gyors elérhetőségén, a kiszolgálás sebességén van a hangsúly. Gondolkozzunk a viszonteladó fejével, lássunk partnerünk szemével.

 

Dropshipping, Partnerwebáruházak

A Dropshipping korunk egyik legfejlettebb webáruházas módszere. Lényege, hogy a viszonteladó, aki közvetlen kapcsolatban van a végső fogyasztóval gyakorlatban nem tart készletet, a vevőjének kiszolgálását a “nagykereskedő” partnere végzi. Ez a módszer a kiskereskedőnek egy korrekt megegyezéssel garantálni tudja, hogy a webáruház, amelyet üzemeltet készletek nélkül hatékonyan üzemelhessen. A nagykereskedő, termelő cégnek ez a megoldás egy plusz értékesítési csatornát jelent, ahol gyakorlatilag az áruforgalom egy tagot kihagy a láncból. Ennek megoldására szükségesek a partnerwebáruházak, és a készletmásolások.

Referenciáimról itt olvashat